Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bij leerlingen te stimuleren. Aandacht gaat hierbij uit naar de onderzochte effecten alsook de (rand)voorwaarden op het vlak van de onderwijsleeromgeving en de rol van leerkrachten en leerlingen hierin. Daarnaast gaan ze ook in op de vraag welke didactische ondersteuning voor welke leerlingen optimaal is wanneer leerlingen onderzoekend leren. De resultaten van dit onderzoek worden gedocumenteerd in een gebruiksvriendelijke rapportage voor verschillende doelgroepen, waarbij zowel aandacht wordt besteed aan conceptverheldering, methodieken voor het stimuleren van onderzoekend leren en verwijzingen naar good practices als aan een wetenschappelijke verantwoording van het reviewproces.
700 Pedagogie --- 450.8 --- onderzoeksvaardigheden --- onderwijskunde --- onderzoeksmethodiek --- competenties --- leesstrategieën --- wetenschappelijk onderzoek --- 371.3 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leren leren --- Onderzoeksvaardigheden --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfstandig leren --- Onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Competenties --- Onderzoekend leren --- onderwijs --- Studievaardigheden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek. --- Onderzoekend leren. --- didactische processen --- Science --- Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Didactic strategies --- praktijkonderzoek --- onderwijspraktijk --- Leren --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijsleermiddelen --- didactische werkvormen --- competentiegericht leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Het boek combineert nieuwe leertechnieken zoals mind mapping, speed reading, radiant thinking en mental literacy. De twee delen bevatten een rode draad doorheen telkens 7 episoden. Elke episode opent met een faction verhaalthema, gevolgd door een duidend leertraject en sluit af met praktijkgerichte leerstappen voor verdere integratie.
Studeren. --- Cognitive psychology --- leermethoden --- leren --- Organization theory --- Study methods --- didactiek --- permanente vorming --- Leren --- Studievaardigheden --- #PBIB:+SLO 220.92 --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 159.95 --- 37.041 --- 658.01 --- cdrom --- cd-rom --- leertechnieken --- leren leren --- mind mapping --- 450.8 --- mindmapping --- studiemethoden --- geheugen --- hersenen --- levenslang leren --- studeren --- Doelstellingen --- Geheugen --- IQ --- Intelligenties --- Leren leren --- Mindmapping --- Omgeving --- Onbewuste, het --- Plannen --- Snellezen --- 450.8 ) Case studies --- Mind mapping --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- leermethodiek --- leren leren (ler) --- Denken --- Hersenen --- Studiemethode --- Vaardigheden --- 371.39 --- 415.4 --- Cognitief functioneren --- Levenslang leren --- Lerarenopleiding : CVO --- Studiemethoden --- 120709.jpg --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Cognitieve psychologie --- Studiemethodiek --- Organisatieleer --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Mindmaps --- Managementvaardigheden --- Lerende organisaties --- Opvoeding en onderwijs --- Leermethoden --- Studeren --- 370.02 --- Mindmap --- Opvoeding --- Leermethode --- Geheugen (psychologie) --- Lerende organisatie
Choose an application
In dit werk, een geslaagd initiatief van de opleiding Handelswetenschappen van de Hogeschool Gent, brengen professoren hun ervaringen samen met het opstarten van wetenschappelijk werk. Het geeft een antwoord op vragen als: hoe dient een onderwerp op een wetenschappelijk verantwoorde manier aangepakt te worden en waar vinden studenten de gepaste literatuur? Een eerste deel behandelt fundamentele informatievaardigheden. Het tweede, grootste deel beschrijft de inhoud, werkinstrumenten en voorbeelden voor niet minder dan vierentwintig onderzoeksgebieden, uit de 'core business' van studenten in de handelswetenschappen, maar ook hulpwetenschappen als communicatie, geschiedenis, politieke wetenschappen etc. De disciplines zijn alfabetisch gerangschikt en worden op gelijke voet behandeld. Misschien verdient een meer systematische aanpak de voorkeur. Een derde deel reikt bronnen voor taalhulp aan. Dit werk is vooral zeer nuttig voor studenten op mastersniveau en biedt ook interessant materiaal voor docenten. Het boek bevat een nuttige index. Vaak wordt de letter wel heel klein en de layout is niet erg geslaagd.
Bronnengids; bedrijfskunde. --- Bronnengidsen --- Handelswetenschappen --- Informatievaardigheden. --- Literatuuronderzoek --- Literatuuronderzoek. --- Online literatuuronderzoek. --- Schrijven. --- Scriptie. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Economie en handel. --- Onderwijs. --- Bedrijfskunde. --- Science --- teksten schrijven --- wetenschappelijk onderzoek --- Business economics --- Planning (firm) --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- Didactics of sciences --- Didactics of economy --- bedrijfseconomie --- 001.891 --- 460 Economie --- 001 --- 025.5 --- 372.833 --- 372.85 --- 65 --- 450.8 --- informatievaardigheden --- scripties --- bedrijfskunde --- didactiek --- economie --- hoger onderwijs --- informatieonderzoek --- 02 --- Informatievaardigheden --- 001 )* Wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- informatievaardigheid --- kritisch lezen --- scriptie --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- informatie, zoekmethode --- maatschappijwetenschappen, methoden --- 003 --- E06071.jpg --- Onderwijs --- Schrijven ; leermiddelen --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschap --- Didactiek van de economie --- Didactiek van de wetenschappen --- Bedrijfseconomie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- inlichtingenwerk --- Methodologie --- Bronnen --- Literatuuroverzicht --- Bron --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
architectuur --- Architecture --- Flanders --- architecture [discipline] --- Vandenbussche, Tania --- Viérin, Philippe --- Depuydt, Anne Mie --- Pauwels, Geert --- Van Daele, Erik --- Claessen, Els --- Dehaene, Bart --- Verstuyft, Hans --- uapS --- Architettura - Thierry Lagrange & Patrik Steels --- META architectuurbureau --- D.I.A.L. architects --- NOA --- IDDV - Dave Deneir & Ignace Vermeersch architecten --- anno 1900-1999 --- Belgium --- anno 2000-2009 --- Architecten --- Architectes --- Catalogues d'expositions --- Flandre --- Tentoonstellingscatalogi --- Vlaanderen --- Young architects --- Jeunes architectes --- History --- Exhibitions --- Exhibitions. --- Histoire --- Expositions --- Architectuur ; Vlaanderen ; 21ste eeuw --- 72.036 <493> --- -Young architects --- -Vlaanderen --- België --- 72.036 --- 72.037 --- urbanism architecture projectS --- Meta architectuurbureau --- D.i.a.l architects --- Claessens, Els --- IDDV --- Deneir, Dave --- Vermeersch, Ignace --- Huiswerk --- Wieërs, Erik --- Somer, Dirk --- Architettura --- Lagrange, Thierry --- Steels, Patrik --- #A0206A --- 626 Bouwkunst --- Architectuur ; Vlaanderen ; 1995-1999 --- Architectuur ; België ; 20ste eeuw --- Tentoonstellingscatalogi ; Antwerpen ; De Singel --- 72.038(493) --- (069) --- architecten --- architectuur 20e eeuw --- architectuur 21e eeuw --- 72.071 --- Architects --- Architecture, Western (Western countries) --- Building design --- Buildings --- Construction --- Western architecture (Western countries) --- Art --- Building --- Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--België --- 20ste eeuw (architectuur) --- Twintigste eeuw (architectuur) --- 21ste eeuw (architectuur) --- Eenentwintigste eeuw (architectuur) --- Architectuurgeschiedenis ; 1950 - 2000 ; België --- (Musea. Collecties) --- buitenlandse architecten --- Design and construction --- 72.036 <493> Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--België --- Architettura: Thierry Lagrange & Patrik Steels --- META architectuurbureau [Antwerp] --- DIAL Architects [Nederzwalm] --- noAarchitecten --- IDDV - Dave Deneir & Ignace Vermeersch Architecten --- Architects. Urbanists --- Architecture, Primitive
Choose an application
Een eindwerk is de bekroning en het sluitstuk van studies in het hoger onderwijs. De kwaliteit ervan wordt bepaald door de inhoud en de opmaak die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Deze handleiding is opgevat als een praktisch naslagwerk dat kan gebruikt worden om een groot verslag te schrijven, of het nu een masterproef is, een onderzoeksrapport of een afstudeerwerk. Komen onder andere aan bod: hoe begin je te schrijven? Welke zijn de verplichte onderdelen? Hoe breng je structuur aan in je ideeën? Wat zijn de juiste stijl en toon? Hoe moet je refereren aan elektronische en niet-elektronische werken? Welke zijn de meest voorkomende taalfouten waarvoor je je moet behoeden? Welke vormgeving is verplicht? Welke opmaak is gewenst?
Dissertations, Academic --- Report writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Bronverwijzingen. --- Citeren en refereren. --- Eindwerk. --- Eindwerken : schrijven. --- Informatievaardigheden. --- Rapporteringstechnieken. --- Refereren. --- Scriptie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Nederlandse taal. --- Eindwerken. --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Reporting. --- Publishing. --- Thèses et écrits académiques. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- wetenschappelijk schrijven --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Scripties --- LESS --- #KVHA:Methodologie --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- 450.8 --- scripties --- rapporteren --- eindwerken --- schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie --- eindwerk --- schrijfvaardigheid --- 001.818 --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Nederlands --- Dutch language --- 499.5 --- 844.4 --- schrijven --- scriptie --- Methodiek van het studeren --- Notuleren - Rapporteren --- 002 --- Eindwerk --- BPB1003 --- Pratique de rédaction --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 378 --- 003 --- Eindwerken --- Spelling --- Rapporteren --- spelling 1995 --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- portfolio --- spelling --- publiceren --- scriptie (eindwerk) --- rapportage --- Redactie in de praktijk --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- 007.2 --- #KVHA:Rapporteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven; Nederlands --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Illustraties ; Herr Seele --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- 010 --- Bronvermeldingen --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Rapportage --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 092510.jpg --- 001.81 --- 808.1 --- Eindwerken schrijven --- citeren en refereren --- informatievaardigheden --- literatuurlijst --- literatuurstudie --- plagiaat --- rapporten --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Bibliografie ; inleidingen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- hoger onderwijs --- verslagen --- projecten --- PXL-Music 2015 --- PXL-Central Office 2016 --- departement Algemeen 09 --- eindverhandeling --- handleiding --- praktisch naslagwerk --- Projecten --- Verslagen --- Spellingproblemen --- Methodologie --- Communicatie --- Refereren --- Bronnen --- písomné zručnosti --- teksti koostamise oskus --- stylistické schopnosti --- effektiv skriftlig fremstilling --- abilități de redactare --- writing skills --- τεχνική της σύνταξης --- вештина писања --- umiejętność redagowania pism --- vještina pisanja --- redactie in de praktijk --- ħiliet tal-kitba --- pratica di redazione --- rašymo įgūdžiai --- tekstin laadintakäytäntö --- prática da redação --- aftësi shkruese --- írásbeli készségek --- técnicas de redacción --- Gewandtheit im schriftlichen Ausdruck --- förmåga att uttrycka sig i skrift --- писмени умения --- вештини за пишување --- dokumentu izstrādes prasmes --- veščina pisanja --- practici de redactare --- schopnost vést administrativní agendu --- praktika të të shkruarit --- schopnost vést písemnou agendu --- rašymo būdai --- редакција --- braižymo įgūdžiai --- writing practices --- dokumentu izstrādes prakse --- prática da redacção --- способност за стилско изразување --- slohové schopnosti --- drafting skills --- aftësi hartimi --- Scriptie --- Verslag --- Spellingsprobleem --- Bron --- scileanna scríbhneoireachta --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Report writing - Handbooks, manuals, etc --- Pratique de rédaction --- 450.8. --- Schrijven. --- eindwerk.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|